Svaret af Myrilla af Stenbjerg on Jul 25, 2016 14:15:31 GMT
BRYLLUP
Hertug Larkin af Stenbjerg & Komtesse Myrilla af Naxen
Dagen var endelig kommet. Månedsvis planlægning kulminerede denne formiddag, hvor gæster og værter forsamlede til håndfæstningsceremonien for Myrilla af Naxen og Larkin af Stenbjerg.
Hertugen selv havde været oppe siden alt for tidligt om morgenen - efter sin egen mening. Han havde haft en sidste træningstime med onkel Joshua, før han havde gjort sig klar til festlighederne. Han skulle heldigvis ikke bruge nær så meget tid på at komme i tøjet som Myrilla. Han klædte sig i et nyligt skræddersyet sæt tøj, der var præget af lenets slægtsfarver. Den lyseblå farve var den mest dominerende, imens det hvide var broderet ind i det blå stof i nogle elegante mønstre.
Begge familier havde heldigvis de samme traditioner, når det kom til brylluppet, da de begge blev gift for Mithros’ blik. Håndfæstningen bestod derfor af de traditionelle ritualer en sådan håndfæstning krævede. Mitrhos’ præster velsignede dem, og de udvekslede deres løfter, imens de samtidig udvekslede kranse af morgenfruer, der skulle hænge om halsen. Endelig tændte de sammen et bål.
Larkin iagttog flammerne tage ordentligt fat i træet for en stund, før han vendte blikket mod Myrilla. Nu var de for evigt bundet sammen.
Flossede nerveender havde bestemt ikke været en mangelvare, hverken fra Stenbjerg eller Naxen, men nu var de her endelig. Og Myrilla vendte blikket mod Larkin, da flammerne endelig havde taget fat i træet. Det spruttede livligt. Hun gav hans hånd et klem. Selvom deres løfter havde fulgt traditioner og normer, havde hun stadig noget til gode.
Hun lænede sig ind mod Larkin. “For evigt. Naxen ligger nu bag mig. Jeg er din, jeg er Stenbjerg og jeg vil gøre alt for at gøre dig stolt.” Hendes stemme var ikke højere end en hvisken, som hun trak sig tilbage med endnu et blidt klem til hans hånd.
Det var svært at trække vejret i kjolen, der sad som syet til hendes spinkle skikkelse. Hvilket den også var. En kombination af blå og hvid, Stenbjergs farver. Hun var hans nu i alle aspekter og selvom det gjorde hende rædselsslagen, kunne hun ikke undgå at føle et lille stik af… Det var ikke lykke, men hun vidste ikke, hvordan hun ellers skulle kategorisere det.
Hendes ord fik ham til at smile svagt. ”Hvornår blev du så god med ord?”spurgte han drillende. Hun var selvfølgelig en intelligent kvinde, men han havde aldrig forventet at høre den slags fra hende. Nu hvor de var gift, kunne han uden problemer læne sig hen og kysse hende på kinden. At de havde et publikum var lige meget. ”Vi vil gøre hinanden stolte,” lovede han hende. Uanset hvad ville de være afhængige af hinanden fra nu af. Han strammede grebet en smule om hendes hånd, før de var nødt til at vende opmærksomheden tilbage til gæsterne, så festlighederne kunne fortsætte.Tråden er åben for reaktioner fra de deltagende ved brylluppet.