Svaret af Rosetta Evelyn Skrædder on Jun 30, 2016 12:36:27 GMT
Rosetta havde valgt at iføre sig en af sine smukkeste kreationer, en mørke lilla yndig kjole, da hun ville ud at gøre de adelige opmærksom på at hun var kommet til byen og på hendes værk og evner. Solen skinnede da hun nåede frem, hun var ved godt vemod og med positiv indstilling håbede hun på det bedste. Hun var nød til snart at anskaffe lidt findere kunder, hvis hun skulle blive ved med at få mad på bordet hver aften.
Hun Fandt et godt centralt sted i solen, hvor alle ville både kunne se og høre hende. Hun tog en dyb indånding og begyndte så. "Godtfolk i byen. Jeg ønsker at informere jer om, at en ny skrædder nu er kommet til byen. Jeg ved I er glade for ham I allerede har, men nu er jeg her også. Jeg levere de fineste stoffe, både blonder og silke. Jeg har lært mig helt nye måde at væve stoffet på og farver det selv. Jeg sørger for at de kjoler jeg laver er velsyede, friske, yndige og ikke mindst af god kvalitet. Jeg lover jer for at I ikke finder noget lignende andre steder. I vil altså med en kjole hos mig, få en helt unik kjole, som er velsiddende, behagelig og ikke mindst smuk som dagen er lang.
Rosetta kiggede Rundt i håbet om, at hun havde fået nogen til at lytte, nejede kort for dem der var og fortsatte så. "Som I kan se her." Hun holdt en smuk azurblå kjole frem, i lette stoffer, med fine blonder og broderede blomster på skuldrene og omkring livet. "Dette er mit seneste værk. En smuk sommerkjole til enhver lejlighed. Den er stilfuld, behagelig og farven er ikke en man ser hver dag. Skulle Jeg have vækket jeres interesse er I velkommen til at kigge forbi min butik på markedspladsen, det lille hvide hus. Mange tak for jeres tid"
Så nejede hun igen, smilte og blev stående hvis nu nogen havde spørgsmål eller andet.