Svaret af Gudinden on Jan 28, 2017 12:47:51 GMT
Tronsalen - d. 28. januar 528 M.T.
Tronsalen var fyldt til bristepunktet med mennesker, men på trods af de mange mennesker, var der stille. De sagte lyde af åndedrag, raslende skørter og fødder der blev flyttet under bænkene og spredt hvisken, blev overdøvet af en mand og en kvinde i smukke ceremonirober, der talte på skift. Gudindens ypperstepræstinde og Mithros's ypperstepræst, de selvsamme der ugen forinden havde sendt den nu afdøde Dronning Lianokami til den Sorte Gud, skulle nu krone hendes ældste søn.
Jonathan sad allerede på tronen i sit stiveste puds, selfølgelig ganske nyt til lejligheden.Der var ikke sparet på noget og han tog sig ud nøjagtigt som man ville forvente. Han lignede en konge, allerede før kronen blev sat på hans hovede på trods af han havde været vågen hele natten og havde mødt Prøvelsens Kammer for anden gang i sit liv samme morgen.
Første del af den lange ceremoni var overstået og kun det vigtigste var tilbage. Da ypperstepræstinden bad ham, rejste han sig og trådte de få trin ned fra den forhøjning tronen stod på og knælede i stedet på en lav, polstret skammel der var sat frem til formålet. Præsten og præstinden tog plads på hver side af ham og lagde en hånd på hver af hans skuldre "Jonathan af Condia, er du rede og villig til at aflægge Eden?" Jonathan tog en dyb, men diskret indånding og nikkede, stadig med blikket rettet lige frem for sig "Jeg er rede." svarede han formelt og præstinden tog over "Sværger du at regere retfærdigt over Tortalls folk og over Bazhirernes folk?" et lille nik igen "Det sværger jeg." "Vil du med de beføjelser en konge har, opretholde lov og orden med barmhjertighed og klarsyn?" "Det sværger jeg." "Vil du gøre dit ypperste for at opretholde de love Guderne har sat for mennesket?" "Det sværger jeg." begge tog nu hænderne af hans skuldre igen og han rejste sig langsomt, uden at vise hvor tung den ceremonielle kåbe med det lange slæb egentlig var. Hvordan hans mor i sin tid havde klaret det var ham en gåde "Alt hvad jeg her har sværget, for mit folk, for mit land og for Guderne, vil jeg gøre, med Guddommelig hjælp."
Han vendte sig nu og gik tilbage til tronen, hvor han med hjælp fra adskillige lakajer fik sat sig med den lange kåbe på plads omkring sig. Imens bar en laverestående præst en pude med den skinnende krone i sølv til Mithrospræsten, der tog den og stillede sig foran tronen hvor han holdt kronen hen over hovedet på Jonathan "Store Mithros. Milde Moder. Velsign denne krone og han på hvis hovede, den nu skal hvile. Skænk ham visdom og styrke til at regere retfærdigt som I ville ønske det. med de ord sænkede han højtideligt kronen ned på kongens mørke hår og trådte et skridt tilbage.
Der gik et øjeblik. Ikke mere end et sekund eller to, men i de få sekunder ville man have kunnet høre en nål falde til stengulvet. Så lyste kronen op i et blændende, hvidt lys, da Jonathan magisk blev bundet til hele det land og det folk han nu skulle regere. Som på kommando rejste hele salen sig op og et rungende, fælles "Guderne bevare Hans Majestæt Kong Jonathan d. 5." genlød i den store sal.
Tortall har en ny regent, og det er nu I har muligheden for at lade jeres adelige karakterer reagere på begivenheden. Det er udelukkende adelige, med få undtagelser, der har adgang til sele kroningsceremonien. Ønsker I at reagere med jeres andre karakterer, bliver der rig mulighed i den kommende uge.