Svaret af Alice af Kystskov on May 22, 2016 13:41:39 GMT
De sidste par dage, havde foregået på heste ryg. Alice var af strenge ordre taget til Corus, for at finde den der ægtemand. Alice og hendes moder haft daglige skænderier omkring dette. For pokker kunne den kvinde ikke bare forstå, at det nok skulle ske en dag. Heldigvis var Alices far da på hendes side, og endnu havde han da ikke fundet et match til hende! Og som altid gav hendes mor sig ikke, og derfor befandt hun sig nu i Corus for at tilfredsstille sin mor, istedet for at arbejde i smug. Som dagene gik hen imod Corus, var hun begyndt at se mere positivt på tingene. Hun slap for hendes mor! Hun var her alene, sammen med to af hendes tjenestepiger. Trofaste piger. Det havde også gjort turen lettere, med dem som selskab.
Alice havde sin trofaste og bedsteven med sig, Eos. Hun havde klaret turen rigtig flot, men hun var nok blevet lige så træt som Alice. Den ene af tjenestepiger var gået af sin hest for at gå hen til familie huset i Højager. Hvorpå Alice havde bundet hendes hest til Eos. Hun var forsatte igennem Corus. Moren havde givet besked på at nogle ridderne muligvis kunne passe dem, da familiehuset ikke havde kapacitet nok til tre heste, selvom Alice ikke var helt begejstret for at efterlade sin elskede hest ved nogle fremmede. Derfor var hun også fast besluttet på at hun ville følge dem i stalden. Alice var endelig kommet hen til træningspladsen, det var nok der hun kunne finde en ridder, der kunne hjælpe hende videre. Hendes moder havde sikkert sørget for at en eller nogle havde fået besked om hendes fremmøde.
Alice steg ned fra Eos og gik imod en formodlig en ridder med gylden krøllet hår. Alice tænkte ikke videre over det, men gik med rolige skridt hen imod ham, med hestene travende lige bag hende. Hendes sidste tjenestepige var også gået imod familiehuset. Da beskidte miljøer ikke lige var deres kop te. Det generede ikke Alice, hun var alligevel i riddertøj og havde reddet i nogle dage. "Sir, tro De, at De måske kan hjælpe mig?. Ser De min mor har formodlig sendt en besked om min ankomst omkring tre heste fra Kystskov?" spurgte hun forsigtigt, og havde et lille smil uskyldig smil på læben, hvem kunne også sige nej til at hjælpe hende, med det smil.