Svaret af Mallaidh Lille on Jun 9, 2016 12:32:02 GMT
Mallaidhs smil krusede drilsk på hendes læber. Det lå ubeslutsomt hen. Skulle hun give sig hen til den joviale sorgløshed, der så kom så let til dem, eller skulle hun lege med ilden, hun også fornemmede. Hun var draget af Alex og alle de spørgsmål, han vækkede i hende. Hendes hjemkomst var ikke uproblematisk, men hvor var det fristende at lade som om et øjeblik. Hun betragtede ham lunefuldt, da han brød øjenkontakten, og hun lod hans svar hænge lidt." Mmm..." brummede hun. Det lød næsten lidt knurrende. "Jeg burde have vidst, du var en stræber, Alex," Hans navn flød helt automatisk som honning i hendes mund. "Mind mig lige om det, hvis jeg glemmer det igen.". Hun var med vilje lidt mystisk i sit svar, men der var ikke noget særligt mærkværdigt i at beskytte sig selv i dette miljø.
Hun smilede spøgefuldt, men der var et alvorligt skær i hendes øjne. ”Jeg vender altid tilbage, Bådbygger,” svarede hun affærdigende og drak igen. Hun var en smule beruset efterhånden, men hun var stadig bevidst om, hvad hun sagde og ikke sagde. ”Jeg kan ikke huske, om jeg nogensinde har boet et fast sted udover her… Det må da tælle for noget? Det føles som… Hjem.” Hun smilede sødt og vidste godt, at han var blevet spist af med den pæne version. Alligevel havde hun allerede fået sagt mere, end hun havde tænkt sig, og det fik hende til at tænke sig om. Hun rynkede brynene og så på ham. Så lænede hun sig frem mod ham. ”Fortæl mig en hemmelighed,” sagde hun så ud af det blå. Hendes øjne lyste op, og hun skød hagen udfordrende frem.