Svaret af Adrian af Dunlath on Apr 28, 2016 13:10:38 GMT
Rupert af Dunlath
Det var efterhånden længe siden, at han sidst havde befundet sig i Corus. Adrian var derfor utrolig glad, da de skilte sig fra resten af følget og satte kursen Højager. Vagterne var stadig med dem, men tjenestefolkene var for længst nået hjem til villaen. Der ville nok være fuldt hus indtil i morgen. Det var uundgåeligt, når de havde haft så mange folk med på rejsen.
”Jeg forventer, at du bliver i Corus og studerer hos mester Salmalín,” bemærkede far, imens de drejede ind på gaden, hvor deres hjem i Corus lå. Adrian skar en grimasse ved tanken om at skulle studere videre, men der var ikke noget at gøre ved det. Ikke nu hvor han var blevet forlovet. ”Rupert vil være til at holde øje med dig.” Adrian himlede med øjnene af faderens ord. ”Ja, ja, men forklar ham lige, at han ikke skal sætte folk til at babysitte mig,” vrissede han. Han havde stadigvæk ikke helt tilgivet Rupert for Rupert 1 og 2. Det havde været belastende at have dem på slæb hele tiden. Hvordan komtesser kunne holde sådan noget ud, anede han ikke! ”Hvis du ikke vil babysittes, skulle du overveje at lade være med at komme i problemer konstant,” vrissede far tilbage. Adrian sendte ham et uskyldigt smil. ”Men du kan jo så godt lide min Julia. Så det var jo gode problemer, jeg kom i, ikke sandt?” påpegede han med et skævt smil. Det resulterede blot i, at faderen rakte over fra sin egen hest og daskede sønnen over nakken. Baronen kom dog heller ikke decideret med noget modsvar.
Adrian var derfor stadig en tand selvtilfreds, da de drejede ind på den lille gårdsplads foran hjemmet. Som forventet stod Rupert klar til at modtage, men Adrian gjorde i første omgang en dyd ud af at ignorere ham og lod far komme først over for at hilse.